Logg inn

Arbeidsplassvurdering

 

Som medlemsbedrift utfører vi arbeidsplassvurderinger på behov, om det er en avdeling eller en bestemt arbeidsplass. Dette kan også gjøres som et ledd av en kartlegging av hele bedriften.

Målet med arbeidsplassvurdering er å benytte kvalifisert personell til å forebygge sykmelding eller redusere sykefravær. En arbeidsplassvurdering inneholder en funksjonsundersøkelse av deg som trenger vurderingen, og et besøk på arbeidsplassen for å vurdere mulig tilrettelegging. Målet med tilretteleggingen er at du kan ta opp arbeidet helt eller delvis, eller forebygge sykefravær.

Om du ikke er tilknyttet en bedriftshelsetjeneste kan du søke støtte hos NAV til å dekke honorar til fysioterapeut eller ergoterapeut som foretar funksjonsundersøkelse og arbeidsplassbesøk, og rapporterer til NAV-kontoret. Arbeidsgiver bør være tilgjengelig under arbeidsplassbesøket. Etter arbeidsplassvurderingen vil arbeidsgiver få tilbakemelding fra NAV-kontoret slik at forslag og tilrådinger kan følges opp i bedriften. 

 

Ta kontakt for et tilpasset tilbud.

Ta kontakt med oss og nevn eventuelle spørsmål og/eller tjenester du ønsker bistand for, så kommer vi tilbake til deg med svar og et tilpasset tilbud. 

Kontakt oss