Informasjonskapsler


Vi bruker informasjonskapsler på vår hjemmeside for å gi deg relevant informasjon og innhold når du er i kontakt med oss som kunde, besøkende på våre nettsider, mottaker av nyhetsbrev og/eller ønsker tilbud eller informasjon om våre tjenester.

Vi ønsker også å samle statistiske opplysninger om antall besøkende på våre nettsider for å evaluere effekten av vårt innhold, vår kommunikasjon og annonsering.

Ved hjelp av informasjonskapsler kan vi også samle inn informasjon for å rette annonser og innhold mot bestemte brukere for å treffe en relevant målgruppe.

Du kan avvise bruken av informasjonskapsler på maskinen din ved å justere innstillingene i nettleseren din. De fleste nettlesere aksepterer automatisk lagring av informasjonskapsler. Derimot kan du ved å endre i enhetens eller nettleserens innstillinger velge å avvise lagring av slik kapsler, eller kreve samtykke før lagring av ny informasjonskapsel.

Innstillingen er å forstå som at du samtykker dersom du uttrykker aksept for bruk av informasjonskapsler. Dette gjelder også dersom nettleseren er forhåndsinnstilt for aksept.

 

Følgende systemer kan plassere cookies på din enhet når du bruker våre nettsider:

  • HubSpot: webstatistikk og profilering
    Brukes for å spore brukere over flere sidevisninger i forbindelse med analyse, markedsføring og salg.

  • Google Analytics: webstatistikk
    Brukes til å spore brukere over flere sidevisninger i forbindelse med webanalyse.

    Et svært vanlig analyseverktøy for å analysere brukeroppførsel på et nettsted. Dette er en gratistjeneste fra Google som gjør det mulig se antall besøkende, sidevisninger, trafikkilder, lengde på besøk, geografisk lokasjon og mye mer.

  • Google AdWords: konverteringssporing og remarketing
    Brukes for å a) måle konverteringer og b) vise målrettede annonser basert på innhold du har sett i våre digitale kanaler.

  • Facebook: sosiale knapper, konverteringssporing og retargeting
    Brukes for å a) vise sosiale knapper i digitale kanaler, b) måle konverteringer og c) vise målrettede annonser basert på innhold du har lest i våre kanaler.

  • YouTube: Annonser (dette gjøres via AdWords).

  • Linkedin: sosiale knapper, konverteringssporing og retargeting
    Brukes for å a) vise sosiale knapper i digitale kanaler, b) måle konverteringer og c) vise målrettede annonser basert på innhold du har lest i våre kanaler.