BHT: enkelt forklart  >  Dette hjelper vi deg med  >  Få tilbud på medlemskap

Vår bedriftshelsetjeneste

Dette hjelper vi deg med


Alle bedrifter som jobber innenfor definerte risikoområder, er lovpålagt bedriftshelsetjeneste (BHT). Dette gjelder uansett om bedriften har 1 eller 100 ansatte.
 

Få tilbud på medlemskap
Grønn Jobb Bedriftshelsetjeneste

Vi er en landsdekkende bedriftshelsetjeneste

Vi er en av landets ledende bedriftshelsetjenester og dekker alle fylker i Norge. Vår jobb er å hjelpe bedrifter med å skape trygge arbeidsforhold som fremmer god arbeidshelse.

En viktig del av arbeidet som en bedriftshelsetjeneste er å hjelpe bedrifter med det lovpålagte HMS-arbeidet. 

Bedriftshelsetjeneste
Bedriftshelsetjeneste

Bedriftshelsetjenesten for mindre bedrifter

Vår bedriftshelsetjeneste er et trygt valg for mindre bedrifter i de fleste bransjer. Hos oss får du hjelp med å kartlegge bedriftens risikoforhold og få veiledning i å etablere praktiske HMS-rutiner – spesielt tilpasset din bedrift.

På den måten vil du bruke mindre tid, ha fokus på de rette tingene, og bli mer effektiv i HMS-arbeidet. 

Få tilbud på medlemskap

Horizontal Line

 

Finn ut hva bedriftshelsetjenesten gjør her:

 

 

Les mer om medlemskapet

 

Hvorfor velge Grønn Jobb bedriftshelsetjeneste?

Med oss på laget kan du lene deg på dyktige fageksperter for råd, og være helt trygg på at HMS-opplegget vi foreslår er i tråd med gjeldende regelverk for din bransje. For vi vet at bedrifter som jobber godt med HMS, har ofte mer fornøyde ansatte og lavere sykefravær – og det lønner seg!

 

Bli medlem hos oss i dag
Bakgrunn - Brand Sirkel 6
 
  Ofte stilte spørsmål om
bedriftshelsetjeneste:
Klikk på spørsmålet for mer informasjon



 

Hva er bedriftshelsetjeneste?

Bedriftshelsetjenesten er en samarbeidspartner i helse, miljø og sikkerhetsarbeidet for å skape trygge arbeidsforhold som fremmer god arbeidshelse. 

Vårt mål i Grønn Jobb er å
 bistå med å gjøre HMS enklere for deg slik at du kan fokusere på driften i din virksomhet 

 

Se også: Bedriftshelsetjeneste: enkelt forklart

Hva gjør en bedriftshelsetjeneste (BHT)?

En bedriftshelsetjeneste skal gi deg som arbeidsgiver, arbeidstaker og verneombud gode råd og veilede deg trygt gjennom de HMS-kravene du må dekke. Dette er basisen for medlemskapet med bedriftshelsetjenesten. 

For at dine ansatte skal være trygge og friske har vi også en rekke andre forebyggende helsetjenester du kan benytte deg av. Disse tjenestene er ikke inkludert i avtalen, men kan bestilles separat

 

Se listen over bransjene via linken her

Er min bedrift pålagt å ha bedriftshelsetjeneste?

Mange bedrifter er pålagt å tilknytte seg en godkjent bedriftshelsetjeneste 

Se listen over bransjene her. 

Hva skjer om jeg er lovpålagt bedriftshelsetjeneste og ikke har det?

Ved et tilsyn fra Arbeidstilsynet vil du få et pålegg om å tilknytte deg en godkjent bedriftshelsetjeneste, og du vil kunne få dagsbøter for hver dag du står uten en godkjent bedriftshelsetjeneste. 

Må jeg ha en lokal bedriftshelsetjeneste?

Nei, du må ikke ha en lokal bedriftshelsetjeneste. Det viktigste med en bedriftshelsetjeneste er at du blir fulgt opp og at det blir utformet en konkret handlingsplan med konkrete oppfølginstiltak. Hos oss har vi stort fokus på digital tilstedeværelse for våre kunder, og leverer en rekke tjenester digitalt. 

Er det behov for fysisk tilstedeværelse, kommer vi selvsagt på besøk til deg. 

Vi har gode rutiner for effektiv reiseplanlegging og vi har ansatte/samarbeidspartnere i de største byene. Dette gjør at vi kutter kostnader – OG er bra for miljøet!
 

Vår bedriftshelsetjeneste er tilgjengelig og passer på at bedriften din får den oppfølgingen dere fortjener. Vi er både ydmyke og stolte når vi sier at vi har fornøyde kunder over hele Norge! 

Se hvordan vi hjelper tusenvis av medlemmer over hele landet

Hvilken fagkompetanse har dere?

Vi kan arbeidsmiljø og har et godt sammensatt fagteam. Som medlem av Grønn Jobb Bedriftshelsetjeneste får du tilgang til blant annet: 

  • Lege 
  • Fysioterapeuter 
  • Psykotraumatolog 
  • Coach 
  • HMS-rådgivere 
  • HMS-verneingeniør 
  • Yrkeshygieniker 
  • Sykepleiere 
  • Helsesekretær 
  • Jordmor 

Hvordan kan dere hjelpe meg med medisinske vurderinger?

Dere kan komme til oss på våre kontorer for konsultasjon med lege, fysioterapeut, sykepleier, psykotraumatolog og coach, eller vi kan komme ut til deres bedrift. 


Vi kan også ha møter og videokonsultasjoner over digital plattform.

Når får jeg første faktura?

Medlemsavgiften gjelder for 12 måneder. Inngår du et medlemskap med oss 3. juni løper abonnementet frem til 3. juni neste år.
Medlemskapet faktureres en gang i året og det er avtaledato som blir stående som årlig faktureringsdato. 

 

Signerer du avtalen 3. juni får du faktura for kommende medlemsperiode noen dager etter.  

Har du behov for andre faktureringsløsninger, tar du bare kontakt, så finner vi en god løsning

Hvor lang bindingstid har dere?

Et medlemskap hos oss tegnes for 12 måneder om gangen. Hos oss er vi opptatt av at alle medlemmer benytter oss og får verdi av medlemskapet. 

Alle medlemmer følges individuelt opp i et skreddersydd kundeprogram. Her kartlegger vi behovet i bedriften, lager konkrete handlingsplaner for hva vi skal hjelpe dere med, og lager en oppsummerende årsrapport som dokumenterer aktivitetene vi har bistått bedriften din med.

Dette kundeprogrammet følger en 12 måneders syklus, og den er satt for at du skal få mest mulig ut av medlemskapet med oss

Hvor lang oppsigelsestid har dere?

Hos oss har vi stort fokus på å ha aktive og fornøyde medlemmer. 

Skulle du ha behov for å avslutte medlemskapetpraktiserer vi heller ingen oppsigelsestid. Ettersom et medlemskap med oss tegnes for 12 måneder av gangen, må du si opp avtalen din 3 måneder før ny periode starter. 

La oss si du inngår medlemskap 3. juni 2021, da må du si opp 3 måneder før 3. juni 2022

Dekker jeg det lovpålagte når jeg kjøper medlemskap hos dere?

Når du inngår medlemskap hos oss dekker du kravet om å være tilknyttet godkjent bedriftshelsetjeneste, dersom du er pålagt det.

Det kan likevel være andre HMS-behov eller krav som din virksomhet må ha på plass, da bistår vi med å kartlegge og avdekke hva du må gjøre for å være i samsvar med gjeldende HMS regelverk

Hva slags medlemmer har dere?

Vi hjelper hittil over 4 000 små og mellomstore aktive bedriftskunder med HMS-regelverket. 

 

Vi har kunder over hele Norge, i alle fylker – og innen de fleste bransjer. Vi har hovedkontorer på Østlandet, og samtidig dekker vi våre kunders behov gjennom samarbeid, reiser og digitale løsninger – noe som gjør tilbudet rimeligere for deg som kunde også.

Vi har kunder i mange forskjellige bransjer. Derfor har vi blitt godt kjent med ulike typer bedrifter og deres risikofaktorer. Dette strekker seg til alt fra servicebransjen med frisør, butikk og restaurant i spissen, til håndverkere, yrkessjåfører, kontorvirksomhet og industri – bare for å nevne noe. 

 

Se noen kundetilbakemeldinger her

Kan man gjennomføre konsultasjoner digitalt?

Ja, våre fagpersoner er tilgjengelige for videokonsultasjoner - og våre rådgivere har mulighet til å gjennomføre videomøter med kunder.

Hvor mye koster det meg når dere reiser ut til min bedrift?

Ettersom vi har tusenvis av kunder over hele landet, har vi en egen avdeling som koordinerer våre reiser. 

Vi planlegger alle reiser godt, slik at vi kan besøke flere medlemmer i samme område samtidig. Holder du eksempevis til i Trondheim, beregner vi reisekostnader enten fra bykjernen, eller fra byens flyplass. 

Dere betaler altså ikke for vår reise fra Fredrikstad. 

Hva om vi trenger rask hjelp?

En vanlig misoppfattelse er at en bedriftshelsetjeneste fungerer som et fastlegekontor. Derfor tror mange at en bedriftshelsetjeneste må være lokal.

Oppstår det en akutt situasjon på arbeidsplassen din som krever legetilsyn, ringer du legevakt, 113, eller kontakter fastlegen din. Du kan selvsagt ringe oss også – vi har rask responstid og kan sende deg til riktig instans. 

Men, bedriftshelsetjenester kan nemlig ikke behandle skader.  Vi kan derimot eksempelvis hjelpe deg med dokumentasjon til Arbeidstilsynet i etterkant av en ulykke, oppfølging av sykemeldte, eller hjelpe deg i forbindelse med et tilsyn fra Arbeidstilsynet. 

Har du en sak som haster kan ofte mye av vår bistand løses digitalt, og er det behov for fysisk oppmøte finner vi en tid som passer, så reiser vi til deg.

 

Det skal også nevnes at vi har samarbeidspartnere rundt om i Norge, slik at du kan få enda raskere bistand. 

Med en egen kundeavdeling sørger vi for at du får rask hjelp og den oppfølgingen du trenger. 

Har dere mange medlemmer i mitt område?

Siden vi har tusenvis av bedrifter over hele landet, så det er stor sannsynlighet for at vi har medlemmer i akkurat din by.  

Ønsker du et medlemskap hos vår bedriftshelsetjeneste kan du sende oss en forespørsel, så kontakter vi deg.

Hvordan utfører dere helsekontroller i distriktet?

Vi kan ta med vår portable lab og komme til deg for å utføre helsekontroll av dine ansatte. Dette er både tids- og kostnadsbesparende for deg som medlem. 

Ved 1-stasjons helsekontroll reiser enten sykepleier eller fysioterapeut til bedriften deres. Da er det vanligvis en utspørring rundt helsesituasjonen og arbeidssituasjon. Det følges gjerne av en fysikalsk screening. I siste del av helsekontrollen gjennomfører vi hørsel- og lungetest, og måling av blodtrykk. Varighet er cirka 30-40 minutter per person.

I etterkant går ansvarlig lege gjennom testene fra undersøkelsen, og dere vil få en rapport med våre tilbakemeldinger.

Les mer om våre helsekontroller

Få det du trenger med medlemskap hos Grønn Jobb Bedriftshelsetjeneste

Få tilbud på medlemskap

 

 

 

 

BHT: enkelt forklart  Dette hjelper vi deg med  >  Få tilbud på medlemskap

Mail ikon.svg
Send oss en mail

post@gronnjobb.no

Telefon ikon.svg
Ring oss

+47 69 79 11 30